R u n n i n g

Hardlopen is voor mij een belangrijke manier om te ontspannen. Ontspannen door me in te spannen. De afgelopen jaren heb ik ervaren dat ik door rustig hardlopen meer energie heb, beter slaap en vooral dat ik er blij van word. Mentaal en fysiek ben ik door hardlopen beter in evenwicht.

Ik heb echt moeten leren om niet tè hard te lopen. Door te hard of te ver te lopen, verbruik je veel meer energie dan nodig, vooral snelle suikers en weinig langzame vetten. Waardoor je langzamer herstelt en juist energie kwijt raakt. Daarmee verdwijnt het plezier in bewegen.

Terwijl het rustig hardlopen en ademhalingsoefeningen juist het omgekeerde teweeg brengen: sterker lichaam, meer rust, beter humeur, beter slapen, en dus meer energie.

Als je in een spannende, onrustige of moeilijk tijd periode in je leven verkeert, kan hardlopen helpen. Het stimuleert de wisselwerking tussen hoofd en lichaam. Bij veel psychische klachten kan hardlopen een positieve invloed hebben.

Met name voor ambitieuze professionals die veel ballen in de lucht moeten houden ligt vermoeidheid of een burn out steeds op de loer. Wie meer wil weten over rustig hardlopen, kan ik onderstaande links aanbevelen.

Vanwege mijn persoonlijke positieve ervaring met leren rustig hard te lopen, heb ik uit enthousiasme de cursus runningtherapie gevolgd bij Simon van Woerkom en Bram Bakker in november 2013.

Op dit moment loop ik nog steeds heel enthousiast voor mezelf, maar in de nabije toekomst ben ik van plan om een loopgroepje te starten voor mensen die last hebben van psychische klachten en voor mensen die nu echt eens willen leren hardlopen op een verantwoorde manier.

Mocht je nu al interesse hebben, laat het me weten via het contact formulier. Dan hou ik je op de hoogte van de ontwikkelingen.

www.sportrusten.nl
www.runningtherapie.nl